Beroep ds. Lidy van Prooyen Schuurman

De Protestantse Gemeente Harfsen heeft op 17 november jl. een beroep uitgebracht op dominee Lidy van Prooyen Schuurman, een van onze drie dominees. Lidy zal binnen drie weken na het beroep laten weten of zij op het beroep zal aanvaarden.

Lidy vertelde na een kerkdienst, waarin zij het beroep aan de gemeente meedeelde, dat ze het goed heeft als predikant in onze gemeente. Tegelijkertijd is zij na ruim 15 jaar toe aan een nieuwe uitdaging. De kerkenraad begrijpt haar afwegingen, terwijl wij het ook betreuren wanneer ze onze gemeente zou gaan verlaten. De door haar geleide kerkdiensten zijn fijn en inspirerend en de pastorale zorg van Lidy wordt zeer gewaardeerd. Ze is er daar waar het nodig is en weet mensen te bemoedigen door Gods liefde te delen.

Wanneer Lidy het beroep aanvaardt, zal dat in beide gemeentes bekend gemaakt worden op 2 december a.s. Dan zullen we u ook laten weten wanneer Lidy voor het laatst zal voorgaan als predikant van onze gemeente. We zullen dan een mooi afscheid voorbereiden, want dat komt Lidy toe. In de komende maanden hoort u hier zeker meer over.

Bert Hokken, voorzitter
Joke Bakkenist, scriba