Gespreksgroepen

Gespreksgroepen Dorpskerk Twello

Binnen onze kerk zijn de volgende gespreksgroepen aktief:

Tafelgesprekken

Met verschillende mensen, die je nog niet goed zo kent, samen om de tafel zitten, kopje koffie/ thee met iets lekkers bij de hand en in gesprek raken.

Het spel Tafelgesprekken

Aan de hand van het spel Tafelgesprekken wordt er over allerlei persoonlijke, maatschappelijke en levensbeschouwelijke onderwerpen gesproken. Op de kaartjes staan de vragen/ stellingen, waarop ieder op zijn/haar beurt spontaan reageert.
Zo zijn we al een aantal keren bij iemand thuis bij elkaar gekomen, steeds een klein groepje van 6 tot maximaal 8 mensen van verschillende generaties en kregen we fijne gesprekken.

Wat staat er dan op de kaartjes??

Bijvoorbeeld:
Bij het thema “Samenleving”: Steeds meer mensen zijn eenzaam, wat doe jij hieraan of hiermee?
Bij het thema “Doel van je leven”: Welke idealen had je vroeger…. En nu?
Bij het thema “ De toekomst”: Noem twee dingen, die je bezig houden met oog op je eigen toekomst

Zo zijn er meerdere thema’s en de mensen, die hebben deelgenomen, waren heel positief en enthousiast en dus willen dit spel ook in de toekomst weer een aantal keren gaan spelen.
Het is fijn om op een ongedwongen manier te luisteren naar elkaar en in gesprek te zijn over herkenbare thema’s en levensvragen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de coördinator.

Doopouderkring

Deze kring is ooit begonnen als een ontmoetingsplek voor jonge ouders die hun kind hebben laten dopen.

Voor de meesten ligt dat moment alweer aardig wat jaren achter hen, maar de groep komt nog altijd samen, zo'n vijf keer per jaar, om te praten over geloof, opvoeding en nog veel meer.

Zoek je leeftijdgenoten voor ontmoeting, gezelligheid en gesprek, je bent van harte welkom.

Voor verdere informatie kun je terecht bij ds. Menno Valk.

40++

40++ is een tweemaandelijkse kring voor veertigers en vijftigers.

In de drukte van elke dag komt het er niet altijd van om stil te staan bij wat je wat je bezighoudt, leven en werk, de actualiteit en het geloof, en alles wat zich aandient.

Wil je graag anderen ontmoeten om met elkaar van gedachten te wisselen, je bent van harte welkom.

Voor verdere informatie kun je terecht bij Saskia Hofman.

Het Grotenhuis

Maandelijks is er een gesprekskring voor ouderen in de serre van Het Grotenhuis.

Op donderdagmorgen van 10.30 – 11.30 uur.
Vanaf 10.15 uur wordt er al koffie geschonken.

Onderwerpen

De onderwerpen zijn zo breed als het leven zelf.
Een greep uit het afgelopen jaar:

• Voltooid leven
  • Thuiskomen
  • Pinksteren
  • De brief
  • Lievelingsliederen
  • Kruisweg.

De meeste deelnemers wonen in en rond het Grotenhuis, maar ook anderen zijn welkom!

Voor verdere informatie kunt u terecht bij ds. Ary Braakman.