Bijzondere kerkdiensten

Naast de reguliere zondagse kerkdiensten zijn er door het jaar heen ook bijzondere kerkdiensten.

Groot & Klein

Zo'n 4 keer per jaar houden we laagdrempelige vieringen die net even anders dan anders zijn, waarbij we nadrukkelijk rekening houden met alle leeftijden. Deze viering wordt voorbereid met een groep gemeenteleden. Voor de kleinsten is er kinderoppas in gebouw Irene.

Kerk op Schoot

Zingen, spelen en vertellen uit de Bijbel, met de allerkleinsten (0-5 jr) en hun (groot)ouders.
Een aantal keer per jaar houden we een korte vrolijke viering, helemaal gericht op de kleinsten. Kerk op Schoot-vieringen worden gehouden na de gewone kerkdienst, op zondagmorgen in het koor van de kerk, ongeveer van 11.30 uur-12.00 uur. Je bent altijd welkom, maar wil je een herinneringsmailtje en uitnodiging, geef dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. je naam en emailadres op.

Kliederkerk

Vrolijk kliederen en knutselen rond een Bijbelverhaal. Daarna een korte speelse viering, en samen een broodje eten na afloop. Deze vieringen zijn bedoeld voor kinderen van de basisschool en hun (groot)ouders. Een paar keer per jaar op zondagmorgen, 10.30 uur-12.30 uur. Je bent altijd welkom, maar wil je een herinneringsmailtje en uitnodiging, geef dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. je naam en emailadres op.

Zie ook Jeugd

Vespers

Enkele keren per jaar houden we korte meditatieve avondvieringen op zondagavond om 19.00 uur. Er is meer ruimte dan anders voor stilte, we zingen liederen uit Taizé en Iona, geregeld verlenen de cantorij en instrumentalisten hun medewerking.
Standaard wordt er een vesper gehouden in de Adventstijd, halverwege de Veertigdagentijd en driemaal in de Stille Week.

Oecumenische vieringen

Drie keer per jaar worden er oecumenische vieringen gehouden, beurtelings in de Dorpskerk, de Martinuskerk en in de open lucht.
Het betreft een dienst in de gebedsweek voor de eenheid van de kerken, in de vredesweek en tijdens het Klompenfeest.

DIENSTEN IN Het Grotenhuis

Korte kerkdienst in Het Grotenhuis te Twello

In de suite van woonzorgcentrum het Grotenhuis wordt op (bijna) elke donderdagavond om 19.00 uur een korte viering gehouden, met koffie na. De voorgangers zijn afkomstig uit Twello en omliggende gemeentes, en zijn van rooms-katholieke en protestantse huize.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de coördinator.

Zie ook Agenda kerkdiensten