Waar staat jouw kerkbank?

Het is al weer 10 jaar geleden dat de Dorpskerk een transformatie heeft ondergaan. Na de hereniging is besloten dat de kerk een andere inrichting moest krijgen om zo een ‘nieuw’ huis voor ons allen te worden.

In mei 2008 is de werkgroep Herinrichting Dorpskerk gestart en wat later de overige werkgroepen. Vele vergaderingen, overleggen, schetsen en begrotingen later is uiteindelijk op 1 mei 2011 daadwerkelijk de ‘schop in de grond gegaan’. Op 6 november 2011 hebben we de nieuw ingerichte kerk feestelijk in gebruik genomen nadat we een aantal maanden te gast waren in het Stationskoffiehuis van de familie Korderijnk, omdat het interieur van onze kerk moest worden aangepast.

Eén van de wijzigingen betrof het verwijderen van de banken. Door deze te verwijderen zou de kerkzaal meer flexibel ingericht kunnen worden en zou ook het zitcomfort verbeteren. De kerkbanken werden voor een klein bedrag aangeboden aan gemeenteleden. Veel banken hebben zo een tweede leven gekregen. Nu lijkt het ons leuk om een kleine presentatie te maken over dit tweede leven van de kerkbanken. We zijn dus op zoek naar de kopers van een kerkbank.

Graag ontvangen we een foto van waar de kerkbank nu staat. En het zou bijzonder leuk zijn als er ook een klein verhaaltje bij is waarom je destijds een bank hebt gekocht. Hoe heb je de bank mee naar huis gekregen? Waar staat hij nu? Heb je nog speciale herinneringen aan de bank? Waar gebruik je de bank nu voor?
Kortom; alles is welkom! Stuur je foto's en verhalen aan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Deze foto’s en verhalen zullen we in gebouw Irene presenteren en ook op de website zullen we hier zo mogelijk (geanonimiseerd) aandacht hieraan schenken.

We zijn benieuwd naar jullie reacties!

Groeten, Peter de Jonge