Supermarktsafari

Hoe te kiezen in de supermarkt?

Als werkgroep van de groene kerk PKN Twello willen wij milieu bewustwording in en buiten de kerk in Twello bevorderen. Zie ook deze link.
Dit jaar wordt bekeken hoe we als consument kiezen, welke afwegingen we maken en welke producten we kopen.

Het is vast herkenbaar. Je staat in de supermarkt en je vraagt je af: wat eten we vanavond?
De biologische boontjes uit Egypte of de ‘gewone’ boontjes uit Nederland?
Een hamburger of een sojaburger? Of toch vis?
Wat betekent dat gekke keurmerk precies?
Gaan we voor het gezonde, plantaardige Alpro toetje, of toch een emmertje met yoghurt en aardbeien wat eigenlijk het lekkerste is?
Wordt het de dure of de goedkope reep chocola?

Kortom: Je hebt het niet gemakkelijk als consument in de supermarkt. Bij elk schap moeten keuzes gemaakt worden en het is geen gemakkelijke afweging tussen lekker, goedkoop, gezond, milieuvriendelijk, diervriendelijk en eerlijk voor de producent. Het palet aan keurmerken kan helpen, maar zorgt ook voor verwarring.

God in de supermarktOp woensdag 5 oktober 2022 is er een Supermarkt safari in samenwerking met de Jumbo, Michiel de Ruyterstraat 101 Twello.
Om 19.30 uur wordt er gestart met een korte inleiding vervolgens gaan we in groepjes met een concrete opdracht de supermarkt in. Aan deze supermarkt safari zijn geen kosten verbonden.
Tijdens deze safari kunnen geïnteresseerden in de supermarkt ervaren hoe een supermarkt door middel van winkel indeling en het promoten van artikelen een belangrijke rol kan spelen in het gedrag van de consument. Ook kunt u ervaren hoe eenvoudig of ingewikkeld het in deze supermarkt is om duurzaam boodschappen te doen.

Belangstellenden voor de supermarktsafari kunnen zich aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen naar telefoonnummer 0571-271011.

werkgroep groene kerk PKN Twello