één tegen eenzaamheid

Een week vol ontmoetingen, van 29 september t/m 6 oktober

Er zijn allerlei oorzaken waardoor iemand zich geïsoleerd of eenzaam kan voelen. Zich mogelijk schaamt voor zijn/haar situatie en er daardoor geen aandacht voor vraagt.
We ervaren allemaal wel eens een gevoel van eenzaamheid, omdat de ander ons niet lijkt te begrijpen, door verlies van een geliefde of zelfstandigheid, door psychisch lijden of door buiten onze invloed liggende oorzaken.

Van 29 september t/m 6 oktober is het de (landelijke) week “één tegen eenzaamheid”.
Aandacht voor eenzaamheid, de activiteiten die we in deze week als Dorpskerk aanbieden en de coalitie één tegen eenzaamheid is ook te lezen in het VoorsterNieuws van 28 september.

Kom gerust eens proeven van wat deze sociale (gratis) activiteiten je zouden kunnen brengen en vraag vooral eens aan iemand, waarvan je vermoed dat hij of zij gevoelens van eenzaamheid heeft, om mee tekomen. Mogelijk helpt ze dat net over de drempel om deel te nemen. Ze kennen dan tenminste al iemand. Het ontmoeten en (h)erkenning staat centraal in de activiteiten.

Vrijdag 30 september:
Meet in 11
14.00 – 16.00 uur: Bibliotheek Marktplein Twello
Voor ontmoeting en gesprek

Zondag 2 oktober:
Eredienst + koffie na afloop
vanaf 10.00 uur: Dorpskerk Dorpsstraat Twello
Samen zingen en geloof beleven
En misschien kun je eens iemand uitnodigen op de koffie bij je thuis?

Maandag 3 oktober:
The Chosen
15.00 – 17.00 uur: Gebouw Irene Dorpsstraat Twello
Film over het leven van Jezus met aansluitend samen in gesprek

Dinsdag 4 oktober:
Sacraal Dansen
19.30 – 21.00 uur: Grote zaal Gebouw Irene Twello
Meditatie in beweging/ Bidden met je lichaam in een kring rondom een middelpunt. Uitdrukking geven aan wat je ervaart tussen hemel en aarde, maar waar je geen woorden aan kunt geven. Sacraal dansen kan zowel staand, zittend of zelfs alleen in je hoofd worden ervaren.

Woensdag 5 oktober:
Supermarkt Safari
vanaf 19.30 uur: Jumbo Twello
Een actieve, sociale en informatieve ontmoeting. Geïnspireerd door hoe Jezus omging met de arme en de behoeftige.

Donderdag 6 oktober:
Aan tafel
Welkom vanaf 17.00 uur. 17.30 start eten: Kelder Gebouw Irene Dorpstraat Twello
Anderen ontmoeten en genieten van een maaltijd en gesprek.
Let op: deze datum is in oktober speciaal naar voren gehaald door de kookploeg.
Opgave en dieetwensen: telefonisch 0571-298089 of per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.