Oecumenische vesper met Schola Gregoriana

{image path="images/2018/11/08_4673737fd5_Scola-Gregoriana.jpg"}

Het Oecumenisch Beraad Twello organiseert op zondag 11 november om 17.00 uur in de Dorpskerk in Twello een meditatieve viering. In deze vesper (avondgebed) zal de Schola Gregoriana Klarenbeek de gregoriaanse gezangen van Allerheiligen en Allerzielen laten klinken. Pastor Ruud Pragt zal deze vesper begeleiden.

Allerheiligen en Allerzielen (1 en 2 november) zijn twee gedenkdagen uit de Rooms-Katholieke traditie, die verbonden zijn met de gedachtenis van overledenen. In november vindt ook in de Protestantse traditie de gedachtenis van overledenen plaatsvindt: op zondag 25 november. Met de winterperiode in aantocht willen wij zo als kerken van Twello mensen de gelegenheid geven hun dierbaren te gedenken en stil te staan bij de dood. U bent van harte uitgenodigd.

Namens het Oecumenisch Beraad,
ds. Menno Valk