Geslaagde ontmoeting/lunch met statushouders

{image path="images/2018/11/16_bf7d2d9042_meet1.jpg"}

Wij willen graag een zorgzame kerk zijn en ons ook als kerkelijke gemeente in het dorp Twello laten zien. In opdracht van de diaconie helpt Henk-Jan Gosseling ons om verbindingen te leggen.

Op zondag 11 november was er na de dienst voor groot en klein, met een doop, een lunch van en voor gemeenteleden met nieuwkomers uit Twello; vluchtelingen/statushouders. Doel: verbindingen leggen tussen kerkleden en nieuwkomers zodat we elkaar leren kennen en de nieuwkomers zich welkom voelen.
Spannend! Hoeveel gasten en gemeenteleden zouden er komen? Opgave vooraf was immers niet nodig.
Voor het eten had Hetty diverse gemeenteleden benaderd, en deze zorgden voor een uitstekend buffet. Er was rekening gehouden met de doelgroep, dus veel eten was halal klaargemaakt.

meet&eat1

In de drukte na de dienst met het feliciteren van de doopouders kwamen de eerste gasten binnen. Aan de lunch deden zo’n 20 gasten mee, met 30 leden uit onze gemeente. Er werd geanimeerd met elkaar gesproken, kennis gemaakt. De kinderen konden spelletjes doen, zoals 4 op een rij. De sjoelbak werd veelvuldig gebruikt.

16 031423a09f meet2Er zijn ook vervolgafspraken gemaakt. Om eens bij elkaar op de koffie te komen, of bij elkaar te komen eten. Prachtig, daar was deze bijeenkomst voor bedoeld! Na de lunch werd er een rondleiding in de kerk gegeven door Diny. Voor velen was het een eerste kennismaking met de kerk en zijn geschiedenis. Er werd aandachtig en met zeer veel interesse geluisterd.
Bij het afscheid zijn er telefoonnummers en mailadressen uitgewisseld. Alhoewel we nog moeten evalueren zal er zeer waarschijnlijk een vervolg komen op deze middag!

de voorbereidingscommissie: Henk-Jan, Femke, Mieke, Piet