Kerk-op-schootviering van 30 september

{image path="images/2018/10/16_0fad99d5a1_KOS20183009.jpg"}

Een mooi plaatje: een groepje kinderen van 2 tot 6 jaar samen op een picknickkleed met ds. Emma Rijks. Wat ze daar samen doen? Luisteren naar een verhaal uit de Bijbel. Over Jezus, die ‘maar’ vijf broden en twee vissen had om een grote groep mensen te eten te geven.

Ook nu is er niet veel brood, maar plotseling komen van alle kanten bolletjes en boterhammen. Zoveel dat het mandje uitpuilt. En… er is genoeg voor iedereen! En voor we gaan eten zingen we ‘Loof de Heer, want Hij is goed’ (Lied 227).
Net als altijd zijn we begonnen met het welkom heten van alle kinderen. We noemen hun naam en zingen: ‘Hallo, hallo, hallo, welkom bij kerk op schoot’, aanstekelijk begeleid op de piano door Henk Noordman.. Vervolgens mogen de kinderen van hun stoel en komen kijken wat er in de mand zit. Daarin zit zoals gebruikelijk een Kijkbijbel en een lantaarn en we steken het lichtje met elkaar aan. Maar dit keer dus ook een picknickkleed en een bolletje…

De volgende kerk op schootviering vindt plaats op de 3e adventszondag, 16 december. Net als anders om 11.30 uur in het koor van de kerk. Kinderen van 0 t/m ongeveer 6 jaar zijn ook dan weer van harte welkom met hun (groot) ouders. De vieringen duren meestal ongeveer een half uur.

Ds. Menno Valk