Twello steeds schoner!

Op zaterdag 22 januari 2022 is de zwerfafvalgroep van de Groene kerk Twello weer actief bezig geweest als groep om onze omgeving op te schonen.

In de afgelopen maanden gingen de leden van de zwerfafvalgroep steeds alleen of in duo’s op pad. Via een app wordt onderling contact gehouden.
De groep bestaat intussen uit zo’n 30 leden, zowel van uit de kerk als vanuit het dorp. Een mooi gevarieerd gezelschap met als gezamenlijk doel het promoten van duurzaamheid en als onderdeel daarvan het schoon houden van de straten van zwerfvuil. Via de app wordt bijgehouden waar gelopen wordt, zodat straten niet dubbel gedaan worden. Ook wordt via de app contact met elkaar gezocht om samen te lopen. De een loopt meerdere keren per week, een ander eens per maand. Daar is iedereen vrij in. Misschien heeft u ze al eens zien lopen of heeft u gemerkt dat er minder zwerfvuil ligt?

Op zaterdag 22 januari 2022 kwam een enthousiaste groep ‘opschoners’ om 14.00 bij elkaar.
Dit keer op een middag zodat ook kinderen van de Kliederkerk mee konden lopen. Veel kinderen hebben in de ochtend sport, of zwemles of een andere activiteit.
We begonnen met koffie, thee, limonade en iets lekkers. En gezellig bijkletsen, want we hadden elkaar al een tijdje niet gezien. Fijn dat dit weer kon.

In groepjes verspreidden de teams zich over Twello. De bekende schoolroutes, centrum, parkeerplaatsen bij de supermarkten. En de Fliertweg, de entree vanaf de snelweg, wat lag daar veel! Zo werden er bij elkaar bijna 20 zakken vol afval uit de berm en van de straat verwijderd. Onderweg fijne gesprekken, duimpjes en complimenten. Een mooi gebaar!

GK kinderen

Het is jammer dat dit soort activiteiten nodig zijn, maar het geeft wel voldoening om een plek waar je bent geweest, schoon achter te laten.
Zaterdag 19 maart a.s. is Landelijke Opschoondag. Dan doen we natuurlijk ook weer mee. Zet deze datum alvast in je agenda als je ook mee wilt doen.
Wil je een keertje met ons meelopen? Meld je dan even via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Een leuke, nuttige en gezellige activiteit!

Werkgroep Groene Kerk Twello