Terugblik ontmoetingslunch - zondag 3 maart

{image path="images/2019/03/08_2fba59433d_lunch1.jpg"}

Op zondag 3 maart 2019 heeft er weer een ontmoetingslunch plaatsgevonden met vluchtelingen, nieuwkomers, gemeenteleden en anderen. We mochten ongeveer 80 mensen verwelkomen. Tijdens het ontmoeten en het leggen van contacten werd er geproefd van diverse hapjes, bereid door gasten en gemeenteleden.

Het was een gezellige bijeenkomst waar we hebben gelachen, gespeeld en gezongen. Het zingen werd enthousiast begeleid en ook door de ‘anderstaligen’ werd er goed meegezongen. Wat is het fijn om met zoveel verschillende mensen bij elkaar te zijn. Zowel groot als klein waren vertegenwoordigd.

Ook vond deze ochtend, in de kelder van gebouw Irene, de kliederkerk plaats. Daar waren ook vluchtelingen met hun kinderen aanwezig. De deelnemers aan de kliederkerk schoven aan bij de lunch en dominee Emma Rijks vertelde dat ze hadden gesproken over Abraham die op reis ging. De kinderen lieten trots hun zelf versierde stokken zien, die nodig zijn om veilig op reis te gaan.

Dit vraagt om een vervolg, waar we weer nieuwe vormen bedenken om elkaar te ontmoeten!