Terugblik kerstwandeling 2018

{image path="images/2019/01/03_4d3cea5510_Kerstwandeling_2018.jpg"}

“Wat een fijne manier om het Kerstverhaal met de kinderen te beleven” en “Ondanks de regen was het enorm genieten!”. Zo maar een paar reacties van deelnemers van de Kerstwandeling van afgelopen 22 december 2018. En er was niets aan gelogen, het was een prachtige tweede editie van de Kerstwandeling!

De organisatie hield de weersvoorspellingen de hele week goed in de gaten; er was een natte ochtend, maar ook een droge avond beloofd, dus dat leek goed uit te pakken. Het was echter niet bepaald droog, maar dat mocht de pret niet drukken!

Ruim 70 vrijwilligers maakten het mogelijk om de bijna 400 wandelaars een fijn kerstgevoel te geven. Bij de start konden de kinderen een kerstlichtje versieren om mee te nemen op hun pad. Langs de met lichtjes en sterren versierde route stonden bijna tot op het ondergoed natgeregende herders, engelen, wijzen, reizigers, herbergiers, midwinterhoorn- en Excelsior blazers. Gelukkig hadden Jozef en Maria met het Kindeke Jezus een droog plekje gevonden in de stal :-)

Het aangekondigde Kinderkoor Klarenbeek moest zich door de vele zieken helaas afmelden. In plaats daarvan konden de wandelaars luisteren naar de leerling violisten van Katarina Taruchaladze. En naar Iris Nikkels, door Henk Noordman begeleid op orgel en piano, waardoor ze met engelachtige muziek de kerk vulden.

Op het plein achter de kerk kon iedereen zich warmen aan glühwein en chocolademelk en konden kinderen broodjes en marsmallows bakken boven een knapperend vuurtje (met dank aan de Vundelaar). Met een warm hart keerden wandelaars weer huiswaarts.

De organisatie dankt iedereen voor zijn of haar bijdrage aan de Kerstwandeling 2018 en ziet u graag terug in 2019!

Klik hier om naar de fotogalerij te gaan!