Mooi resultaat inzamelactie Voedselbank!

{image path="images/2021/01/06_1ca0998a80_voedselbank.PNG"}

Kerken in de gemeente Voorst hebben meegedaan met de inzamelactie van DE-waardepunten voor de Voedselbank. Het zijn moeilijke tijden voor veel mensen. Gelukkig kan de Voedselbank een aantal van deze mensen ondersteunen met een wekelijks voedselpakket.
Koffie lijkt een luxeproduct, maar je kunt je voorstellen dat ook de klanten van de Voedselbank graag een kopje koffiedrinken. Koffie komt echter sporadisch voor in de pakketten.

Daarom kon er in de maand december DE waardepunten gespaard worden. Deze konden o.a. ingeleverd worden in het Stiltecentrum van de Dorpskerk in Twello. Dat is massaal gedaan! Keukenlade’s en kastjes zijn opgeruimd en in totaal zijn er ongeveer 350.000 punten verzameld. Een schitterend resultaat! Deze punten kunnen omgeruild worden voor 750 pakken koffie. Bovendien als “bijvangst” nog veel AH/Perla punten, goed voor 17 pakken koffie.
De Lions gaan nog even door met hun actie. In diverse supermarkten staan nog inzameldozen tot half februari. U kunt daar uw waardepunten nog inleveren.

Inzamelactie winkelwagentje
In het Stiltecentrum van de Dorpskerk (Dorpsstraat 10, Twello) staat tot Pasen een winkelwagentje. Het Stiltecentrum is elke dag open van 10.00 tot 17.00 uur.
U kunt daar lang houdbare artikelen doneren. Let u op de houdbaarheidsdatum? Het gaat bijvoorbeeld om zonnebloemolie, aardappelpuree, vis-/vlees-/fruitconserven, soep, blikgroenten, macaroni, rijst, pasta’s, sauzen en mixen, snoepgoed voor de kinderen, broodbeleg, zoals jam, pindakaas enz. En verder reinigingsmiddelen voor huishoudelijk gebruik en toiletartikelen (shampoo, zeep, tandpasta).
In december is er al 3 keer een kofferbak vol naar de Voedselbank gebracht.

Namens alle klanten van de Voedselbank bedankt!