Kleurrijk Pasen

IKruisvanbloemenn de week voor Pasen stond bij de Dorpskerk in Twello een houten kruis. Via het Voorster Nieuws werd iedereen opgeroepen dat kruis te versieren met bloemen. Veel mensen hebben dat gedaan. Hiermee hebben we een prachtig bloeiend kruis gecreëerd, als teken van verbinding met elkaar als dorp en gemeente en dat Jezus leeft. Het nieuwe leven, hoop en vertrouwen hebben we met elkaar kleur geven. Door al die bloemen wordt duidelijk dat de lente is begonnen. De bloemen zijn een teken dat na donkere tijden toch vaak een nieuw begin mogelijk is. Op paaszondag wordt in de kerken de opstanding van Jezus gevierd; ook een symbool voor de verwachting van een nieuwe toekomst.

Door de kinderen in de kerk zijn Happy Stones gemaakt. Een Happy Stone is een kleurrijk versierde steen. Deze vrolijke stenen zijn straks overal in het dorp te vinden. Als je een Happy Stone vindt, is het de bedoeling dat er een glimlach op je gezicht komt. Je mag de steen mee naar huis nemen, of weggeven om weer iemand anders blij te maken.