Kijken in de ziel

{image path="images/2018/09/01_1a903a4e8f_Grundtvigs-Kirke-Kopenhagen-2.jpg"}

Deze zomer presenteert Coen Verbraak zijn laatste serie 'Kijken in de ziel', en die is gewijd aan religieuze leiders. Van verschillende godsdiensten, van orthodox tot vrijzinnig. Een spannende serie. Wat ik er tot nu toe van gezien heb, komt in ieder geval een ruime en brede vertegenwoordiging van het religieuze landschap in beeld, en Coen Verbraak is een integere interviewer.

In de dienst van zondag 19 augustus zullen we ons best doen om te kijken in de ziel van Paulus, en via hem hopelijk ook in onze eigen ziel.

De naam van de apostel Paulus roept gemengde reacties op. Dat is vandaag de dag zo, maar dat was vroeger niet anders. In zijn brieven toont hij zich een emotioneel man, getergd soms, worstelend met anderen en met zichzelf. Zondag lezen we een fragment uit zijn brieven, waarin hij vertelt tegen zijn eigen beperkingen aan te lopen, en welke weg hij daarin wil gaan.

Ds. Lidy van Prooyen Schuurman

Foto: Grundtvigs Kirke Kopenhagen