Actie voedselbank

Al enige tijd staat er een winkelwagentje voor de voedselbank in het Stiltecentrum van de Dorpskerk Twello. Daar worden regelmatig voedingsmiddelen en verzorgingsproducten in gedaan.

Ook in onze eigen omgeving zijn mensen afhankelijk van de voedselbank. Om een voorbeeld te geven: van de voedselbank in Deventer maken ongeveer 250 adressen hiervan gebruik Dat zijn ruim 500 mensen, waaronder veel gezinnen met kinderen. Ook mensen uit gemeente Voorst.
Het pakket is een noodzakelijke aanvulling op hun eigen inkopen, waarvoor ze nauwelijks geld hebben.
De voedselpakketten die door de voedselbank worden verstrekt zijn bedoeld als noodhulp voor mensen die voor kortere of langere tijd financieel niet rond kunnen komen. Ze zijn niet bedoeld als extraatje voor mensen die het niet breed hebben.

Veel winkeliers zijn bewuster bezig met duurzaamheid. Top! Maar het gevolg daarvan is dat er minder producten overblijven voor de voedselbanken...
U kunt meehelpen met het vullen van de pakketten door houdbare producten extra te kopen bij uw boodschappen. Het gaat bijvoorbeeld om zonnebloemolie, aardappelpuree, vis-/vlees-/fruitconserven, soep, blikgroenten, macaroni, rijst, pasta’s, sauzen/ mixen, en broodbeleg. Let u wel op de houdbaarheidsdatum?
Daarnaast zijn waspoeder, schoonmaak- en toiletartikelen zeer welkom.

DE-waardepunten
Kerken in de gemeente Voorst doen mee met de inzamelactie van DE-waardepunten voor de voedselbank. Koffie komt sporadisch voor in de pakketten. Een pak koffie in het pakket is een klein gebaar, maar wordt zeer gewaardeerd.
Daarom is er een actie om Douwe Egberts waardepunten in te zamelen. Iedereen heeft die zegels wel ergens in de keukenla liggen. Doe je er niets mee? De voedselbank is er blij mee. De door jou ingeleverde waardepunten worden verzilverd voor pakken koffie. Ook andere koffiepunten zijn (uiteraard) welkom. Vorig jaar zijn er in onze gemeente bijna 350.000 punten verzameld, goed voor maar liefst 750 pakken koffie!
U kunt de zegels deponeren in een speciale doos in het Stiltecentrum van de Dorpskerk in Twello, ingang achterzijde kerk, Dorpsstraat 10 (elke dag open van 10.00 tot 17.00 uur).
Er staat ook een box voor de DE-punten bij “Sjoppen bij Veertje”, Raccordement 127 in Twello (op de hoek met de Duistervoordeweg). Deze box staat het hele jaar door bij de ingang van de winkel.

Helpt u weer mee? Laten we er een mooie actie van maken!

Namens de klanten van de voedselbank alvast bedankt!