Groen geloven vanuit huis

{image path="images/2020/04/02_49f156ff49_groen-geloven.jpg"}

De maatregelen in de coronacrisis vragen van ons om ineens anders kerk te zijn en ons gemeenteleven op een andere manier vorm te geven. Dat brengt uitdagingen met zich mee. Ook komt er veel onzekerheid over gezondheid en werk bij kijken. We missen de gezamenlijke kerkdiensten op zondag en tegelijkertijd hebben kwetsbaren het hard nodig dat we naar hen omzien. In deze veertigdagentijd is het niet alleen crisis, maar kan het ook een tijd zijn om meer aandacht aan onszelf, onze geliefden en aan God te besteden.

Inspiratie: wat te doen op zondag?

Geestelijk voedsel: bekijk een livestream van je kerkdienst, of luister naar podcasts en preken van andere christelijke sprekers. Bijvoorbeeld: lezingen of artikelen van

Lekkere recepten uitproberen: op sameneerlijketen.nl vind je recepten die duurzaam zijn en gekoppeld zijn aan seizoen en perioden van het kerkelijk jaar. Bekijk de site hier.

Gemeente-zijn: schrijf een brief of maak iets moois voor een buur(kind), een zorgverlener of een oudere uit de gemeente.

In contact met de aarde: fiets naar een natuurgebied - natuurlijk wel met maximaal 3 mensen en op 1,5 m afstand - en verwonder je over de geluiden, de geuren en alles wat je ziet.