Culturele Vind 'et Markt

Vindet marktOntmoeten via eten, muziek en verhalen!
Op zaterdag 21 september 2024 vindt de Culturele Vind’et Markt plaats van 11.00 uur tot 15.00 uur in en rondom de Dorpskerk in Twello. Het is een culturele proeverij met workshops, lekker eten, kraampjes met handgemaakte spullen en muziek en verhalen. De inclusiewerkgroep ‘Jaar van Elkaar’ organiseert deze markt voor de tweede keer. De markt komt voort uit een samenwerking tussen Bij de Bieb, Mens en Welzijn Voorst, ABC de Cirkel en Dorpskerk Twello.

Proeverij voor jong en oud
De Culturele Vind’et Markt heeft het karakter van een proeverij. Kom proeven en cultuur snuiven!
Dit kan door deel te nemen aan diverse workshops, te luisteren naar muziek uit verschillende windstreken door het koor ‘Zutphen zingt Werelds’. Naar een gedicht geschreven door een inwoner of naar een verhaal verteld door het vertelgenootschap.
Ook kinderen kunnen zich heerlijk onderdompelen tijdens de Culturele Vind’et Markt. Ze kunnen zich laten schminken, een glittertattoo laten zetten om vervolgens op de foto te gaan met een tropisch oord als achtergrond. Ook kunnen ze vlaggen maken met ABC de Cirkel of heerlijk luisteren naar culturele verhalen, uit de Bieb, in de voorleeshoek.
Daarnaast zullen er op de markt handgemaakte kleding, sieraden of tassen met een verhaal verkocht worden. Geïnteresseerden kunnen zich hiervoor nog aanmelden bij de werkgroep. Ook zijn er diverse kramen met heerlijke hapjes uit de verschillende landen te vinden zijn, gemaakt door de dames van de Prüttelpot. “Neem uw favoriete recept gekopieerd in veelvoud mee, en ruil deze bij de receptenruilkraam, met het favoriete recept van een ander. Een plek waar u uw heerlijkste recepten kunt delen.”

Verschillende workshops
Om 13.30 uur zal het koor '' Zutphen Zing Werelds', onder leiding van Merel Harkink en Merel Hubatka (piano), prachtige liederen uit diverse windstreken laten horen. Het koor bestaat uit mensen van het AZC en mensen uit Zutphen en omgeving. Een hartverwarmend koor met verbinding als grootste doel! Kom luisteren en meezingen met dit koor tijdens een ‘Sing Along’. Of ervaar dat muziek verbindt door de ritmische workshop Djembé van Fola Djembé. Een plezierige en laagdrempelige manier om ritmisch bezig te zijn, naar elkaar te luisteren en samen te werken. Vanaf 13.00 uur kun je deelnemen aan een echt Japanse theeceremonie door Shinobu. Hier zal je “De weg van de thee” meemaken, de Japanse methode van eenvoud en doelmatigheid.

Opgeven en aanmelden
Opgeven voor een kraam met handgemaakte producten kan tot 9 september via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vermeld naam, mailadres en telefoonnummer bij de opgave.
De workshops van de theeceremonie en Djembé zijn gratis, maar aanmelding is wel nodig in verband met een beperkt aantal plekken. Aanmelden kan via deze link naar de activiteitenagenda op www.bijdebieb.nl

Er is voor jong en oud van alles te horen, te zien en te proeven. Komen dus!

Culturele Vindet Markt 2