14 maart: klimaatalarm

Wordt stil of maak juist lawaai voor het Klimaat!Drie dagen voor de verkiezingen slaan mensen in heel Nederland Alarm voor het Klimaat.
De klimaatcrisis is de grootste bedreiging van onze tijd. We moeten nu samen het roer omgooien. Blijven we kiezen voor verwoeste oogsten, dodelijke hittegolven en watertekorten? Of kiezen we voor vruchtbare grond en schoon water? De keuzes die wij maken hebben wereldwijde gevolgen. Mensen met de minste invloed op klimaat-ontwrichting worden het hardst getroffen.
Het moet en het kán anders! Maar een eerlijk klimaatbeleid komt er niet zomaar. Keer op keer kiest de overheid voor vervuilende bedrijven in plaats van groene alternatieven.
Daarom zijn er acties: een luide en een stille.

klimaatalarm

Luid Alarm
In Deventer is op zondag 14 maart van 14.00 tot 15.00 uur een manifestatie.
Iedereen is welkom om corona-proof samen te komen en alarm te slaan. Dit om een duidelijk signaal af te geven aan de landelijke politiek: Het roer moet om en wel nu!
Tijdens de manifestatie op de Brink, zal er door bezorgde inwoners stil gestaan worden voor het klimaat. Om 15.00 precies zal er, in 30 steden tegelijkertijd, met wekkers, fluitjes, deksels en pannen het Klimaatalarm klinken.
Wil je naar de manifestatie op de Brink komen? Dan is aanmelden verplicht, kijk op https://klimaatmars2021.nl/

Stil Alarm
In de verschillende geloven en religies in Nederland wordt het beschermen van de aarde als een religieuze waarde ervaren. Als kerken willen we laten zien dat klimaatproblemen ons aan het hart gaan. We vinden het ontzettend belangrijk dat ook de christelijke politiek zich de komende jaren zal inzetten voor daadkrachtig klimaatbeleid, waarin oorzaken worden aangepakt en slachtoffers worden geholpen.
Daarom is er een stil alarm. Bid op 14 maart, om 15:00 uur mee met de christelijke online gebedsbijeenkomst. We zullen met elkaar bidden voor politici, mensen wereldwijd die nu al last hebben van klimaatverandering, bedreigde diersoorten en de schepping die lijdt. Deelnemen kan via Youtube.

Op 14 maart worden op veel plaatsen in Nederland de kerkklokken geluid om aandacht te vragen voor het klimaat.

Het klimaatbeleid moet en het kán anders. De klimaatcrisis wacht niet. Samen kunnen we het verschil maken!

Werkgroep Groene Dorpskerk Twello