Open Kerkendag 29 mei 2023

Op tweede pinksterdag, maandag 29 mei 2023, wordt de landelijke Open Kerkendag gehouden.

De derde editie van de Open Kerkendag staat in het teken van het kerkinterieur. Het Nederlandse landschap staat bekend om de torenspitsen en kerken, maar vraag je je ook wel eens af wat achter de muren van een kerk te zien is?

OpenKerken

De Dorpskerk aan de Dorpsstraat in Twello is al 7 eeuwen een plek waar mensen hun geloof beleven. Er is dan ook veel kunst en erfgoed te zien en te ervaren. Kom gerust binnen tussen 11.00 en 15.00 uur en verbaas je over al dat moois, zoals schilderingen, een memoriesteen, een cartouche, graven met een familiegeschiedenis, een orgel, een oeroude preekstoel, een doopvont met een verhaal en nog meer.
In de kerk is iemand aanwezig die je graag te woord staat bij vragen.
Geniet van de geluiden, de sfeer en indrukken die je opdoet bij het bezichtigen van de kerk. Loop gerust binnen!

Wil je weten welke kerken er in de omgeving nog meer meedoen met open Kerkendag? Kijk op www.openkerkendag.nl