Klompendienst 2023

Klompendienst 2023 largeOp zondagmorgen 3 september 2023 vindt er, in het kader van het Klompenfeest, een bijzonder evenement plaats op het Dorpsplein in Twello.
Let op:
In de Klompenkrant staat vermeld dat dit evenement om 10:30 uur van start gaat. Dat is niet juist: het begint om 10:00 uur.

De pianist en de dominee op het Dorpsplein in Twello!
Het is een soort openluchtkerkdienst en tegelijk is het dat niet. In ieder geval zullen Ary Braakman, predikant van de Twellose Dorpskerk en pianist, zanger en entertainer Mike Boddé aan de hand van teksten en liedjes met elkaar zoeken naar wat in deze onrustige tijden houvast biedt.

Mike Boddé geniet landelijke bekendheid door zijn optredens in het televisieprogramma Podium Klassiek, waarin hij met zijn markante voorkomen en stemgeluid op deskundige en humoristische wijze klassieke muziek ontrafelt en dichter bij een groter publiek brengt. Ary Braakman moet het stellen zonder landelijke bekendheid, maar probeert lokaal de kerkelijke gemeente van inspirerende impulsen te voorzien.

Mike en Ary kennen elkaar al vanaf de lagere school in Rotterdam, waar ze klasgenoten waren en, hoe kan het ook anders, verliefd waren op hetzelfde meisje. Na meer dan 43 jaar staan ze samen, allebei een beetje dikker, op het podium om in een openbare zoektocht uit te vinden wat houvast geeft, verbindt en inspireert in deze vervreemdende wereld. Wat er ook uitkomt, ze zijn er allebei van overtuigd dat uiteindelijk de liefde het wint.

Dit bijzondere evenement begint om 10 uur. Het is vrij toegankelijk. Aan het einde wordt een gift gevraagd (contant of middels QR code) voor de Kledingbank Voorst.