Over het gemis van een kind

Gespreks-gebedsgroepen
  dinsdag 18 december 2018 20:00 - 22:00

Gebouw Irene (naast de Dorpskerk)

Onderwerp

In de Adventstijd zijn we in de kerk druk bezig met het verwachten van een geboorte, de komst van het kind. Het wordt feest en daar bereiden we ons op voor. En dat terwijl de komst van een kind voor jou of jullie helemaal niet zo vanzelfsprekend is of was. Er was een kinderwens, maar er kwam geen zwangerschap. Er was een zwangerschap, maar vroeg of laat bleek dat jullie kind het niet zou redden. Jullie kind werd geboren, maar jullie moesten
veel te snel afscheid nemen van jullie zoon of dochter.

Het gemis van een kind is een ongelofelijk verdrietig en moeilijk onderwerp en er is lang niet altijd ruimte om je verhaal te doen. Dat kan ervoor zorgen dat je je eenzaam voelt.
Op dinsdagavond 18 december is er ruimte om je verhaal te delen. Je kunt vertellen wat je is overkomen
en wat het met je gedaan heeft – en als vertellen moeilijk is, dan is luisteren ook prima.
We houden het eenvoudig. We gaan niet op zoek naar een verklaring voor wat ons is overkomen.
De avond wordt afgesloten met een avondgebed in het stiltecentrum van onze kerk.

We beginnen om 20.00 uur (inloop vanaf 19.45 uur) en we sluiten rond 22.00 uur af. Wees welkom als stel of alleen. Het maakt niet uit of je pas een maand of al 50 jaar een kind mist. Het is fijn als je laat weten dat je van plan bent om te komen. Stuur dan een bericht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

ds. Emma Rijks

Kaart